Tuesday 6 March 2012

Heal Your Body - Woman's Days...

Teraz bedzie troszke dla kobiet o kobietach.
Kiedy mamy problem ze swoimi narzadami plciowymi podczas miesiaczki (nie mowie dzis o chorobach wenerycznych czy innych bolezniach naszych genitaliow), jesli nasz zespol napiecia przedmiesiaczkowego jest uciazliwy i trudny nie tylko dla nas ale i otoczenia wokolo, zazwyczaj oznacza to, iz gdzies tam w podswiadomosci zle sie czujemy bedac kobieta. Odrzucamy nasza wlasna kobiecosc. Czujemy sie brudne, nieczyste, niegodne zycia w spoleczenstwie. Mamy poczucie winy, strachu, boimy sie wlasnej natury. W naszym zyciu panuje chaos a my na to zezwalamy. Udzielamy sily czynnikom zewnetrznym, nie chcemy wziac odpowiedzialnosci za swoje zycie.

***

Ja zawsze mam wielki problem podczas okresu. Wielkie hustawki nastrojow, trudne do wytzymania nie tylko dla mnie ale i otoczenia. Odczuwam duzy bol, prawie omdlewajacy, nie tylko brzucha ale i glowy i kazdej innej czesci ciala.
Zawsze mnie to irytowalo i naprawde wiele razy myslalam "wolalabym byc facetem; oni maja latwiej" i inne takie. Wiele razy myslalam aby na te pare dni moc znalezc sie gdzies indziej.
Niedawno przypadkiem znalazlam artykul, nie pamietam dokladnie na jaki temat byl poswiecony, pamietam tylko jeden akapit. Mowil on o tym, iz w dawnych czasach, starozytnych, w kazdej osadzie stalo kilka domow lekko na uboczu. Mieszkaly tam tylko kobiety majace menstruacje. Plemie odsylalo je na bok ale nie za kare. Te pare dni bylo jej dawane na odpoczynek, na cieszenie sie z tego, iz jest kobieta, na celebrowanie tych paru chwil w otoczeniu innych kobiet. To bylo jak "urlop" od rzeczywistosci, urlop od pracy, dzieci, kochanka itp. Jej czas dla siebie. Bardzo mi sie to podobalo. Mysle ze wiele kobiet tak naprawde zaluje ze ten zwyczaj przepadl...

***

Afirmacje:
W swoim ciele czuje sie jak w domu.
Akceptuje moja kobieca sile.
Akceptuje wszystkie procesy zachodzace w moim ciele jako normalne i naturalne.
Kocham i akceptuje siebie.
Jestem silna i dynamiczna kobieta.
Kazda czesc mojego ciala pracuje znakomicie.
Biore teraz odpowiedzialnosc za swoj umysl i zycie.
Czuje sie bezpiecznie bedac tym, kim jestem.

No comments:

Post a Comment